Monday, June 15, 2009

Διαμαρτυρία σε όλα τα μέλη του Κοινοβουλίου για την αδράνεια του Δημόσιου Τομέα στο θέμα εκπαίδευση των ΟΤΑ σε θέματα οδικής ασφάλειας

Χαραλαμπίδου Χρυστάλλα


Ζωγράφου

15 Ιουνίου 2009

Κύριοι,


Από τον Μάρτιο του 2008 εισηγήθηκα στον Υπουργό Εσωτερικών κ. Παυλόπουλο

1) Τον έλεγχο των Τεχνικών Υπηρεσιών των Δήμων για να διαπιστωθεί ότι στην πλειοψηφία τους τα τμήματα αυτά απαρτίζονται από προσωπικό ασχέτων ειδικοτήτων.

2) Την εκπαίδευση των υπαλλήλων των τμημάτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως που ασχολούνται με σήμανση και γενικά με οδική ασφάλεια.


Συνάδελφοί σας διαφόρων κομματικών παρατάξεων, τους οποίους ευχαριστώ πάρα πολύ, προσπάθησαν να βοηθήσουν με αναφορές προς τα αρμόδια υπουργεία. Οι απαντήσεις ήταν άκρως απογοητευτικές. Σ’ αυτό τον τόπο έχει επικρατήσει, το εκάστοτε κυβερνόν κόμμα να «αμύνεται» απαντώντας σε κάθε εισήγηση αραδιάζοντας το «έργο» του αγνοώντας την εισήγηση και την ουσία του προβλήματος.


Επανέλαβα διαμαρτυρόμενη την εισήγησή μου στις 3 Φεβρουαρίου 2009 η οποία εστάλη στον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών κύριο Μαρκογιαννάκη και απ’ εκεί στον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ. κ. Τσιατούρα.


Με λύπη μου διαπίστωσα ότι για το ίδιο θέμα του ελέγχου των τεχνικών υπηρεσιών των Δήμων, σε αναφορά συναδέλφου σας προς το Υπουργείο Εσωτερικών, η απάντηση ήταν ότι αρμόδιο είναι το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, στο οποίο είχα ήδη αποταθεί και με είχαν παραπέμψει στο Εσωτερικών.


Οι επιστολές-εισηγήσεις μου για τον έλεγχο και την εκπαίδευση των τμημάτων των ΟΤΑ που ασχολούνται με οδική ασφάλεια γίνονται μπαλάκι από το ένα Υπουργείο στο άλλο εδώ και ένα χρόνο. Χωρίς υπερβολή από κοινοποίηση σε κοινοποίηση επιστολές- εισηγήσεις ξαναφτάνουν από τον παραλήπτη στον αποστολέα ξανά και ξανά χωρίς ουσιαστική απάντηση και κυρίως χωρίς λύση, με μία διαδικασία που μόνο το Ελληνικό Δημόσιο έχει την αποκλειστική πατέντα λειτουργίας της.


Η κατάσταση αυτή είναι απαράδεκτη έως γελοία σε ένα Κράτος το οποίο θέλει να ονομάζεται Πολιτισμένο, Ευρωπαϊκό και Δημοκρατικό. Σε ένα κράτος στο οποίο οι λέξεις ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ και ΕΛΕΓΧΟΣ, απαραίτητες προϋποθέσεις για την επίλυση σοβαρών προβλημάτων είναι άγνωστες για πολλούς. Επίλυση προβλήματος γι αυτούς είναι να ξεφορτώνονται τα προβλήματα παραπέμποντάς τα με προχειρότητα κάπου αλλού.


Διαμαρτυρήθηκα έντονα στο Υπουργείο Εσωτερικών απευθυνόμενη στον Υφυπουργό κ. Νάκο.


Σε τελευταία αναφορά του κ. Κακλαμάνη προς το Υπουργείο Εσωτερικών, (Απρίλιος 2009) ο κ. Νάκος δηλώνει ότι «Όσον αφορά στο θέμα της στελέχωσης των Υπηρεσιών των Δήμων, σύμφωνα με το άρθρο 102 παρ. 2 του Συντάγματος οι Δήμοι απολαμβάνουν διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας. Στο πλαίσιο αυτό, ειδικά για τους ΟΤΑ α΄ βαθμού, καθιερώθηκε και ολοκληρώθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 21 του Ν. 3584/2007 (ΦΕΚ 143 Α΄) η δυνατότητα πρόσληψης όλων των κατηγοριών και κλάδων μόνιμου προσωπικού , πάντα υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, αλλά χωρίς να απαιτείται η έγκριση της Τριμελούς εξ Υπουργών Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 και η διαδικασία πρόσληψης μονίμου προσωπικού ενεργείται πλέον από τον οικείο ΟΤΑ, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει. Συνεπώς κάθε Δήμος μπορεί να προωθήσει τη διαδικασία πρόσληψης μονίμου προσωπικού για την αντιμετώπιση των αναγκών του….»

«Όσον αφορά στην επιμόρφωση δημοτικών υπαλλήλων, που ασχολούνται με τη σήμανση των οδών, με ειδικά σεμινάρια, αυτά μπορούν να πραγματοποιηθούν με ευθύνη του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης.»


Με την Αρ. Πρωτοκ. Δ17Α/06/52/ΦΝ 443/20-03-2007 Απόφαση Υπουργού Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και την Αρ. Πρωτοκ. 4422/ΕΟ/30-08-2007 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής καθορίστηκε η αρμοδιότητα για τη συντήρηση των οδών στην Αττική.

Αρμοδιότητα την οποία έχουν είτε η ΓΓΔΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ, είτε οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας είτε οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης.


Είναι πραγματικά άξιον απορίας πως έχουν ληφθεί αυτές οι δύο αποφάσεις χωρίς να ελεγχτεί αν οι ΟΤΑ είχαν την δυνατότητα να αναλάβουν αυτή την αρμοδιότητα.

Το κράτος παράτησε τους πολίτες απροστάτευτους στα χέρια τεχνικών υπηρεσιών των ΟΤΑ με υπαλλήλους άσχετους σε θέματα σήμανσης, τόσο οριζόντιας όσο και κάθετης, σε δρόμους άκρως επικίνδυνους τόσο για τη ζωή τους όσο και για τη σωματική τους ακεραιότητα. Κύριος λόγος η έλλειψη συνείδησης οδικής ασφάλειας των υπευθύνων. Αν οι ίδιοι είχαν ανεπτυγμένη αυτή τη συνείδηση θα καταλάβαιναν τη σοβαρότητα του θέματος και θα ενεργούσαν διαφορετικά.


Επιβάλλεται να αλλάξει

1) Το άρθρο 21 του Ν. 3584/2007 (ΦΕΚ 143 Α΄) στο οποίο αναφέρεται ο κ. Υφυπουργός και να απαιτείται η έγκριση της Τριμελούς εξ Υπουργών Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στους ΟΤΑ.

2) Να επιβληθεί στους ΟΤΑ να προσλάβουν συγκοινωνιολόγους στις υπηρεσίες τους. Η ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ. Αυτό δεν έγινε κατανοητό ακόμα σ’ αυτή τη χώρα.

3) Να συνεργαστούν το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, ΥΠΕΧΩΔΕ και Εσωτερικών για να αναθεωρηθεί και να προσαρμοστεί η νομοθεσία ούτως ώστε να λύσει το παρόν πρόβλημα. Είναι παράλογο να επικαλούμαστε νόμους και υπουργικές αποφάσεις οι οποίες κατά τη διάρκεια εφαρμογής τους αποδείχτηκαν αναποτελεσματικές.

4) Να αρθεί η υπ’ Αρ. Πρωτοκ. Δ17Α/06/52/ΦΝ 443/20-03-2007 Απόφαση Υπουργού Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και η υπ’ Αρ. Πρωτοκ. 4422/ΕΟ/30-08-2007 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής με τις οποίες καθορίστηκε η αρμοδιότητα για τη συντήρηση των οδών στην Αττική. Την αρμοδιότητα αυτή να την έχει μόνο το ΥΠΕΧΩΔΕ μέχρι να βρεθεί μία λύση.


Στην κατάσταση που βρίσκονται οι περισσότεροι ΟΤΑ σήμερα, είναι ΕΓΚΛΗΜΑ να έχουν αυτή την αρμοδιότητα και μάλιστα σε μια χώρα η οποία θρηνεί κάθε χρόνο τα περισσότερα θύματα σε τροχαία ατυχήματα, από όλες της χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


Με εκτίμηση

Χρυστάλλα Χαραλαμπίδου

E-Mail Chrystalla57@gmail.com

http://greekroadsafety.blogspot.com/

http://educationsuggestions.blogspot.com/